sobota 29. června 2013

Jahodové tiramisu - to pravé letní osvěžení!


Zdravím!

při psaní nadpisu jsem se musela vlastně trochu pousmát, protože letní počasí vypadá trochu jinak...týden parného vedra a teď už zase jenom deště a zima, že by člověk znovu vyndal teplou bundu. Ale konec stěžování :D

Sklidily jsme s mamkou první várku jahod, a že jich bylo požehnaně! Takže jsme dělaly marmeládu, knedlíky, něco hodily do mrazáku, něco nechaly na koktejl a do jogurtu a ještě toho hodně zbylo a v lednici se válelo mascarpone, které bylo zlevněné, tak jsem si řekla, že se i tom ošklivém počasí osvěžím! :D






Na receptu není nic těžkého, zvládne ho každá hlavinka. Jsem si dobře vědoma toho, že to není to "pravé italské", ale mě takhle chutná, chutnalo i všem ostatním, tak to asi zas tak špatné nebude :-) Jinak někdo to dělá z pomazánkového másla, ale to mi přijde už trochu jako prasárnička :D







Použila jsem: jedno mascarpone, dva netučné tvarohy, dva vanilkové cukry, asi dvě lžíce cukru krupice, balení cukrářských piškotů, dvě lžičky rozpustné kávy, lžíci rumu, asi dvacet větších jahod (váhu vám nepovím) a kakao na posypání.




Je to opravdu úplně primitivní, až se s tím stydím tady prezentovat. Stačí uvařit silné kafe, dát do toho rum a nechat trochu vychladnout. Mezitím si nachystám tvarohovou směs tak, že mascarpone, tvarohy a cukry smíchám dohromady, aby vznikla hladká konzistence. Já to dělám do zapékací misky, ale stejně dobře vám poslouží třeba i obyč pekáč, do toho si naskládáte jednu řadu piškotů, polijete kafem, dáte půlku tvarohu a posládáte na plátky nakrájené jahody. Potom se to celé opakuje s druhou vrstvou piškotů, kafe, na to nakladu druhou vrstvu jahod a dám druhou půlku tvarohu. Pak už stačí jen v lednici vychladit, před podáváním posypat kakaem a voila, dezert je na stole :-)


Pěkný zbytek víkendu!


1 komentář:

About me

Instagram

Popular Posts

Flickr Images