čtvrtek 4. října 2012

Moje parfémové stálice

I když už je říjen a ve vzduchu je cítit pomalý, ale jistý příchod zimy, rozhodla jsem se udělat malý příspěvek o vůních, které jsem používala v létě. Já totiž vůně nutně nedělím jen do kategorií po ročních obdobích, ale používám je hlavně podle příležitosti. A většina z těchto vůní je můj stálý inventář, a i když se to třeba někomu zdá divné, já je prostě používám i v zimě. Mám ráda hlavně svěží tóny a vůni ve stylu "jakoby jste se zrovna vrátili ze sprchy", a to většina z nich splňuje. Proto u nich zůstávám i v chladnějších měsící, kdy většina raději volí kořeněnější a silnější vůně, na ty já ale vůbec nejsem a snad jsem takový parfém snad ani nikdy neměla.

Teď už však dost teoretickému tlachání a přejdeme rovnou k mým oblíbencům.

Moje "nejnovější" vůně, která mě poprvé zaujala, když jsem si ji očichávala na začátku června na letišti a úplně jsem se do ní zamilovala, je Daisy Eau So Fresh od Marca Jacobse. Je to přesně ten typ vůně, který jsem vám popisovala výše. Je svěží, květinová a holčičí.

Složení:
Hlava: Grapefruit, zelené tóny, malina, hruška
Srdce: Jasmín, růže, fialka, liči, květy jabloně
Základ: Mošus, viržínské dřevo, švestka


Co se týče výdrže, tak se mi hrozně špatně posuzuje, protože a asi to znáte samy, po delším používání ze sebe tu vůni už prostě necítím, a tak to je dobře, neměly byste ji samy na sobě cítit, ale pak to je kategorie dost těžko formulovatelná. Já mám ale pocit, že když ji ráno na sebe stříknu (stříkám ji na krk na hlavní tepny a někdy i do výstřihu) tak mi tam v pohodě přes den vyrží, ale když chci večer pokračovat na nějakou party, přestříknu se jí znovu na ta samá místa a někdy přidám i na žíly pod zápěstím. Když už jsem u toho, tak nejlepší místa, kam nanést parfém nebo toaletku jsou právě ta, která jsem před chvílí zmínila plus ještě podkolení jamky. Tam vůně vydrží nejdéle, protože nám na těchto místech nejvíce pulsuje krev.


A jako další dvě vůně jsem vybrala mé stálice Eau De Ruby Lips od Salvatora Dalího a Be Delicious Fresh Blossom od DKNY.

Začala bych s "pusinkami" od Dalího, jak jim s mamkou familiárně přezdíváme, protože má přenádherný klasický flakonek s vyraženými pusinkami. Je to vůně o něco sladší a míň svěží než Daisy a pro mě skoro na hraně, co jsem schopná používat. Ale má pro mě prostě hrozně pěknou podmanivou vůni a když jsem u někoho blízko, kdo ji používá, okamžitě to poznám, že se jedná právě o tento parfém. Co se týče výdrže, tak bych řekla, že ji má o něco lepší než Daisy, ale praktikuji to stejně, když jdu večer někam, znova se jí navoním.

Složení:
Hlava: růže
Srdce: magnólie, zimolez, ananas
Základ: pižmo, cedr

A jako poslední zmíněnou přidám do sbírky Be Delicious fresh Blossom od DKNY. Vím, že spousta lidí si oblíbila i klasickou zelenou jablíčkovou variantu a i mně příjemně voní, ale tahle růžová si mě naprosto získala a používám ji už několik let, mám snad už třetí balení a pořád si ji nemůžu vynachválit. Je hrozně příjemná, svěží a zároveň je v ní jemný nádech ovocné a květinové vůně. Jestli preferujete podobný typ vůní, jako jsem vám popisovala, s touhle nešlápnete vedle. K výdrž opět nemám, co dodat, používám ji stejně jako dvě předchozí.

Složení: 
Hlava: grapefruit, černý rybíz, meruňka
Srdce: konvalinka, růže, jasmín
Základ: světlá dřeva, pleťový akord


Pro inspiraci bych ještě mohla přidat Escadu Into The Blue, Versace Bright Crystal, Estée Lauder Pure linen. Tyto všechny vůně jsem měla a byla s nimi velice spokojená. A světe div se, na zimu si asi pořídím Chloe, protože mi prostě úžasně voní, i když to není moc můj šálek kávy :D

Jaké preferujete parfémy vy? Máte je rozdělené do kategorií ročních období? :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

About me

Instagram

Popular Posts

Flickr Images