sobota 3. listopadu 2012

Pudinkový dezert

 Na víkend jsem si pro vás opět připravila malou lekci pečení, a to v podobě jedno z mých nejoblíbenějších dezertů.

Co si na to připravit? 
Na těsto: 1 šálek  oleje, 4 ks vajec, 1 ks prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 200 g hladké mouky  200 g cukru, 4 lžíce kakaa (mě takhle buchta hodně vyběhla a korpus byl opravdu hodně vysoký, takže příště ho udělám asi jen 2 nebo 3 vajec; plus ještě tohle je základní recept, každý si ho může upravit, jak chce, já třeba dávám méně cukru, protože nemám ráda přeslazené moučníky)
Na pudink: 1l mléka, 2 sáčky vanilkového pudinku
Na potření: 2 zakysané smetany, skořice/kakao

Postup:
Troubu  si nejprve předehřejte na 200 °C.

 Vejce s cukrem vyšleháte, přidáte mouku, prášek do pečiva, kakao a olej (jestli bude těsto moc husté, tak můžete přidat trochu mléka) a znovu šleháte v hladké těsto. To nalijeme na vymazaný a vysypaný pekáč.


Uvaříme si pudink podle návodu na obalu, nechladíme a hned vylijeme cik cak na těsto. Plech s těstem vložíme do předehřáté trouby a pečeme asi 20 - 25 minut. Dělám pokaždé jinou variantu, někdy světlé těsto a čokoládový pudink, někdy kakaové těsto a vanilkový pudink, aby to bylo barevné, ale je čistě na vás, jak si to připravíte :-)





 Upečený a teplý koláč potřeme zakysanou smetanu a posypeme skořicovým cukrem nebo kakaem (já dělám půl na půl) a dáme uležet a vychladnout do lednice, nejlépe do druhého dne. Těsto pak hezky nasákne vlhkost pudinku a smetany a je příjmně mokré :D



 Vím, že to je docela kalorické, ale nevím jak vy, ale já s příchodem chladnějšího počasí začínám vyhledávat sytější a kaloričtější jídla. Asi jsem jak ten medvěd, co si dělá zásoby na zimu :D

Tak jak se vám můj výtvor zdá? Zkoušeli jste to už někdy?

Pěkný zbytek víkendu ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

About me

Instagram

Popular Posts

Flickr Images